hjärtevän!

jag kommer aldrig att sluta förvånas över hur
underbara vänner jag har runt omkring mig!

jag läste nyss en vän's blogg där han beskriver
kärleken på ett sådan sätt som berörde mig djupt!
Man kan innan detta jag nu kommer citera läsa att han har blivit
lämnad av en tjej som "var hans ögonsten och favorit tjej i hela världen"
och hon nu har börjat träffat en annan, ganska snart efter att hon
bestämt sig för att lämna honom ..

Jag blir inspirerad och jag tycker detta är ett moget sätt
att leva o lära av det förflutna och gåvidare ..



" Jag skulle kunna vara bitter och hata henne och hoppas
att allt går helt åt helvete, men om jag gjorde det så skulle
all kärlek jag har lagt ner på henne vara helt bortkastad.
Hur kan man hata någon som man har älskat bara för
att den inte älskar tillbaka på samma sätt?

Jag tror att om man någon gång har släppt in någon i sitt hjärta
så kommer den personen att stanna där för evigt vare sig
man vill eller inte och då är det ju jävligt onödigt att försöka
ignorera det eller försöka förvandla det till hat


Det kanske skiter sig om en vecka, kanske om ett år men om det
är så att det gör det så kommer jag vara beredd och fånga upp henne.

Som hennes vän .. "


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0