in to the deeeeep!

" Det finns dagar när livet känns som en massa små cirklar som
tillsammans bildar en stor cirkel som man för alltid kommer vara fast i.
Även fast man byter jobb, land och vänner så är det i alla fall samma mönster
som upprepar sig, kanske är det inte alla andra det är fel på, kanske är det mig.

För nu så sitter jag här igen med ett tomt blad redo att börja skriva
en ny bok, men det blir aldrig någon jävla bok, för jag vill att min bok
ska vara så jävla speciell, istället sitter jag med massa halv färdiga noveller 
som vid första anblicken verkar vara intressanta och spännade.

Men om man läser mellan raderna ser man att huvudfiguren
bara är en liten pojke som inte kan finna ro, en liten feg jävla pojke som söker
sig till problem så han har någon annan att skylla på när det går åt helvete,
letar efter anledningar att åter igen fly.

Jag fnyser åt alla som väljer den trygga vägen med medelmåttiga jobb,
tråkiga flickvänner, bostadsrättst tvåor med parkett golv och fondväggar.
Men inerst inne så inser ju även jag att det är bättre än mitt
jobb- hoppande och skinnsoffan jag sover på.

Jag trodde faktiskt det skulle bli annorlunda den här gången,
men nu sitter jag återigen här ensam med ett krossat hjärta och en flygbiljett till Asien. "




läste en vän's blogg förut! Jag talade med han för några dagar sedan
och vi kom väl i stort sätt fram till att det oftast inte blir som man tänkt sig
när jag läste detta inlägg blev jag så jävla inspirerad, berörd och fundersam på
: tryggheten, krav, krossade hjärtan, tomma blad som ska fyllas , asien resor - livet!

När ska man vara nöjd? Kan man ha allt på en o samma gång?
Ska man sträva efter mer? Lycka? Vad mer? Vad göra?







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0