If you love someone, set them free!

Redan sedan dag ett att jag började läsa boken Egoboost
visste jag att den skulle vara bra för mig, jag hörde det på namnet!

sedan när jag slog upp boken och läste titlarna på alla kapitel i boken
blev jag bara mer positiv ..


Jag har länge gått med en känsla i kroppen som egentligen
borde stannat kvar i mitt förflutna där den hör hemma

En känsla som kom upp efter något som blev en stor förändring i mitt liv
( många av er vet precis vad jag talar om andra inte )

Som ung tjej blev jag totalt förälskad i en människa
Ni vet .. liten, förvirrad och tillråga på allt kär!

Efter några år förvandlades våran kärlek till något destruktivt i mitt liv
Efter många svek, utmattning och den kärlek som en gång fanns var nu ett minne blått
Vi gick " olika vägar ", vilket var bäst för oss båda! Jag levde och lärde efter
ordspråket " if you love someone, set them free " och det gjorde jag ..

( under denna period hatade jag U2's - With or without you,
idag älskar jag den en av de finaste låtarna jag har hört! )

Allt blev lite utav en win, win situation för oss (!)
fast jag gick med än mindre självkänsla och min tillit till andra var svårt rubbad ..


Jag blev senare bitter över att den andra kunde ge kärlek och tillit till
någon annan och jag var raka motsattsen, jag har, och hade svårt att släppa
in någon som jag sen kunde ge all kärlek jag faktiskt har att ge.



Jag gjorde en tatuering på min handled där det står
" Love like you've never been hurt "

Den sitter där för att varje dag påminna mig om hur mycket
bättre det kan bli men också påminna mig om hur förjävligt det kan vara
Jag vill också inspirera andra som kanske har eller går igenom det jag redan har
upplevt, så här tidigt i livet! Jag får massor av respons över min tatuering
endel klappar mig på huvudet och ett "naaw!" sveper över mig! Andra tycker som jag:
att det är bra att leva och sträva efter ..

Jag skulle kunna spinna vidare om hur betydelsefull den är för mig
för jag hittar så mycket bra anledningar till att den faktiskt sitter där
den sitter! ( för alltid! )

Citatet " älska, glömma och förlåta " är min favorit
den är svår, men endå min favorit!

Jag gör varje dag tappra försök med att bli av med den negativa
delen av mig själv, jag skakar av mig lite varje dag!

Nu är jag mycket äldre och känner att den perioden i mitt liv
gjorde mig endast starkare. Jag har många gånger kommit på mig själv
av att jag använt mitt suddgummi och suddat ut de negativa delarna för
att lättare komma åt de positiva, det må vara så att det kallas att förtränga
Men vem bryr mig? sålänge det inte är de bra delarna för dom plockar jag
upp och lägger i fickan och tackar för!


och med det här sagt, vill jag bara säga att ge dig själv ett bra liv
rensa ut och behåll det som gör dig glad och låt ingen annan göra dig illa
eller påverka den du är! Det här hjälpte mig att skaka av mig lite mer
lika så gjorde boken Egoboost, som fick mig till att göra detta.


Jag gör slut!


Kommentarer
Postat av: Nicklas

Jättefint =)

2011-12-05 @ 19:29:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0