Trötta johovas!

Imorse när jag kom hem så låg det ett handskrivet brev på hallgolvet

"Hejsan
Eftersom jag inte har träffat dig hemma vid dörren, så tänkte
jag skriva några reder istället.

Om jag hade träffat dig vid dörren så kanske jag hade ställt frågan
'varför finns det så mycket lidande?'
har du funderat över den frågan någongång?"

Det visade sig i slutet av brevet att Jehovas vittne
hade varit här och hälsat på för att predika om livet!
Hon lämnade inte bara detta brev, som en hälsning från Jehovas
utan några brochyrer om livet, gud och allt lidande i världen!

Tack Johovas, jag ska tänka på saken!
Jag återkommer på lördag efter en flaska rosé ..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0