Pain is all around

Försök inte begrava smärtan. Den kommer att sprida sig genom jorden under dina fötter, den kommer att filtreras i vattnet du bil tvungen att dricka och den kommer att förgifta ditt blod. Såren läks men det blir alltid bli kvar mer eller mindre synliga ärr som gör ont vid väderomslag, påminner om existens och därmed om slaget som gav upphov till såret, Och minnet av slaget kommer att påverka framtida beslut, skapa onödiga rädslor och eländiga bedrövelser, och du växer upp till en sluten och feg varelse. Varför försöka fly och lämna staden där du föll? På grund av ett fåfängt hopp om att dina ärr i en annan stad, i ett mildare klimat, ska sluta göra ont och din väg bli lättare att gå? Omkring dig reser sig ändå ditt livs ruiner, för vart du än tar vägen har du staden med dig, Det finns inget nytt land, inget nytt hav, livet du har förspillt är förspillt var som helst i världen. Jag är arton, snart nitton år o talar genom andras munnar..



Min helg har varit helt otrolig, dels för att jag har aldrig kännt mig så nykter., dels för att
jag har spenderat den med människor jag tycker mycket om o dels för att vi har gjort
så mycket bra saker som man uppskattar i för och efterhand!!

Fredag: Efter en lång jobbdag slog jag o Lou ihop o mös i min soffa
till filmen In a land of women., mycket bra film med bra budskap och vi
ska ju självklart inte klaga på skådespelarna, speciellet inte Adam Brody!

Lördag: Även denna dag bjöd på jobb, men även detta arbetspass hade sitt slut
och vi styrde bio! Jag, Moa, Lou o Carro gick på filmen Partik 1,5., så jäkla rolig film
(Om ni frågar mig)


Som jag nämnt lite kanske otydligt för många., så har min lille kissekatt gått bort
vilket gör mig på inte allt för roligt humör,. den artonde september dog katten-katten
nummer arton brukade bringa lycka förr,. men det gör det inte längre., det senaste
halvåret har det inte visat några som helst tecken på lycka., i förr går tog den han, bort!

J o h n n y  Cash - Bridge over troubled water
för han gör den till något som ingen annan kan!

When you're weary, feeling small,
when tears are in your eyes, i will dry them all;
I'm on your side. when times get rough
and friends just can't be found,
like a bridge over troubled water I will lay me down.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0